Att åka handikappmoped i Stockholm

När jag fick min handikappmoped för några år sedan var det det bästa
som hänt mig efter min stroke. Den ger mig stor frihet att själv ta mig fram
i Stockholms innerstad, Vasastan och Kungsholmen.

Tyvärr blir det ofta stopp på Stockholms gator och trottoarer p g a
o gatuarbete
o snöröjning på trottoarer eller på hustak
o det finns inga avslipade trottoarkanten. Kör man över en gata kommer man inte upp på andra sdidan
o de avslipade trottoarkanterna är blockerade av snö, skyltar, bilar, cyklar eller annat

Om en privat restaurang blockerar hela trottoaren med bord och stolar blir man måttligt arg.
När Trafikkontoret blockerar trottoaren och leder gångtrafiken på ett sådant sätt att det är omöjligt att komma förbi med handikappmoped blir man argare. Likaså när det står en trafikskylt på den avslipade delen av trottoaren.
Vet inte trafikkontoret att det finns handikappmopeder??

Jag kan ge många exempel i Stockholm där man inte kommer fram år efter år.

På gångtrafikanter blir jag sällan arg även om de går som virriga hönor med sina mobiltelefoner vid örat.
Nej det är bättre att spara ilskan till biltrafikanter, alltså till dem som kör eller parkerar på trottoarerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0